Ozoboti ve výuce
Co myslíte, dokáží smysluplně programovat roboty i děti ve 2. třídě? „My už programování v pohodě zvládáme.“ Odpovídá mi Tomáš, žák 2. B po projektovém dni stráveném s ozoboty. A já mu dávám za pravdu. Díky podpoře Královéhradeckého kraje a Škoda Auto, a. s. jsme získali školní sadu osmnácti programovatelných robotů OZOBOT Evo. Ty mohou žáci programovat nejen prostřednictvím tabletu či počítače, ale i kreslením černých čar a více než 40 barevných kódů na obyčejný papír. Díky schopnosti robota rozeznávat barvy se černé čáry mění na kolejnice a barevné kódy programují robotovo chování. „Líbí se mi programovat hlavně triky a skoky,“ doplňuje Tomáš. A jaký smysl vidí v obohacení výuky o ozoboty paní učitelky? „Je radost sledovat, jak děti při práci s roboty stále něco nového objevují a zkoušejí. Díky tomu, že se programuje kreslením, je práce velmi intuitivní, ale zároveň kreativní a motivující. Děti si na řešení problémů přicházejí samy,“ prozrazuje paní učitelka Černá. A my můžeme naše druháčky ujistit, že se s ozoboty neviděli naposledy. Zařazovat do výuky je hodláme pravidelně nejen do druhého, ale i do vyšších ročníků, kde doplní populární robotické stavebnice Lego.