Co myslíte, dokáží smysluplně programovat roboty i děti ve 2. třídě? „My už programování  v pohodě zvládáme.“ Odpovídá mi Tomáš, žák 2. B po projektovém dni stráveném s ozoboty.  A já mu dávám za pravdu. Díky podpoře Královéhradeckého kraje a Škoda Auto, a. s. jsme získali školní sadu osmnácti programovatelných robotů OZOBOT Evo. Ty mohou žáci programovat nejen prostřednictvím tabletu či počítače, ale i kreslením černých čar a více než 40 barevných kódů na obyčejný papír.  Díky schopnosti robota rozeznávat barvy se černé čáry mění na kolejnice a barevné kódy programují  robotovo chování. „Líbí se mi programovat hlavně triky a skoky,“ doplňuje Tomáš.   A jaký smysl vidí v obohacení výuky o ozoboty paní učitelky? „Je radost sledovat, jak děti při práci s roboty stále něco nového objevují a zkoušejí. Díky tomu, že se programuje kreslením, je práce velmi intuitivní, ale zároveň kreativní a motivující. Děti si na řešení problémů přicházejí samy,“ prozrazuje paní učitelka Černá.  A my můžeme naše druháčky ujistit, že se s ozoboty neviděli naposledy. Zařazovat do výuky je hodláme pravidelně nejen do  druhého, ale i do vyšších ročníků, kde doplní populární robotické stavebnice Lego.

2.A 1IMG 20210122 143011 Malé

IMG 20210122 143011

Nemáte oprávnění publikovat komentáře


Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account