Domácí příprava – tělesná výchova

Naše možnosti sportovat jsou v následujících týdnech velmi omezené. Ale umožní-li to vaše zdraví a také počasí, nabídnu vám pro inspiraci několik možností, jak popracovat na své fyzické kondici (je důležitá, budete ji ve škole i v životě potřebovat). „Kdo se hýbe, nebývá často a tolik nemocný, něco vydrží.“ Doporučuji vybrat vždy jednu z níže popsaných aktivit (je možné je i prostřídávat) a takto potrénovat alespoň 2krát, případně i 3krát týdně:

1) Navštivte atletickou dráhu rychnovského stadionu. 1 kolo měří 400m 

     a) uběhněte v celku 2 nebo 3 kola, na rychlosti tolik nezáleží, hlavně nepřestávejte  

     b) 4 kola uběhněte tak, že v každém kole 300m (rovinka, zatáčka, rovinka) běžíte a 100m (zatáčka) jdete, abyste se vydýchali – ale nezastavujte úplně

     c) uběhněte naplno 50m (půl rovinky), pak postupně zastavujte a zbytek rovinky dojděte. Na konci rovinky se otočte a běžte totéž zpět. Opakujte 6krát až 10krát.

     d) cestou na stadion nebo ze stadionu se stavte na workoutovém hřišti a několikrát se přitáhněte, zavěste se a ručkujte atd.

 

2) Co je popsáno v odstavci 1) – v bodech a), b) a c) lze napodobit a provést kdekoli na volném prostranství, v přírodě apod. – vzdálenosti odhadněte, na několika metrech navíc nebo méně nezáleží…

- kdekoli v přírodě, terénu (ale ne na rušné silnici!!!) uběhněte svým tempem úsek dlouhý přibližně 500 metrů až 1 kilometr. Budete-li se postupně cítit na víc, můžete metry přidat, ale nepřehánějte…

 

3) Jezděte na kole, skákejte přes švihadlo, hrajte s kamarády hry (fotbal, vybíjená …. cokoli, co je vám dostupné, hlavně trénujte a hýbejte se…) 

 

4) I doma v bytě (domě) se dá při troše odhodlání trénovat:

     a) každý druhý den si dejte 20 kliků, 20 sedů – lehů, 10 anglických sestav (stoj – dřep – klik – dřep – výskok…. a pořád opakovat) – i tady se dá postupně přidávat, ale nepřehánět  

     b) do vyšších pater nejezděte výtahem, choďte pěšky – po schodech se dá i běhat, ale opatrně a jen nahoru!!! 

 

Až se znovu sejdeme ve škole, čeká nás jarní část sportovního školního roku. Vždycky je plná nejrůznějších soutěží a já přes to všechno, co se děje kolem coronaviru věřím, že závodit budeme i letos. Máme to v těchto dnech a týdnech hodně ztížené, ale zkusme na sport myslet a sami se připravovat. A znovu připomínám: „Sport = zdraví“. 

 

 

 

                                                   Sportu a tělocviku zdar, Zdeněk Paleček 

        

 


Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account